Jesteś tutaj: Start
Klasa IIIb z wychowawczynią p. Małgorzatą Czaplińską odwiedziła plac zabaw w Pasłęku. Uczniowie bawili się wspaniale, wykorzystując wszystkie sprzęty rekreacyjne. Mieli okazję sprawdzić swoją sprawność i kondyncję.
W środę 25 września nasza szkoła wzięła udział w akcji „Narodowe Czytanie 2019”.
W tym roku wysłuchaliśmy dwóch nowel („Katarynka” Bolesława Prusa i „Dym” Marii Konopnickiej).
Lektorzy – uczniowie 7. i 8. klas oraz nauczyciele (p. Wioletta Wolak) doskonale weszli w rolę i oddali nastrój tekstu. (opr. Dagmara klasa 8a)
galeria
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, w naszym szkolnym ogrodzie ma być przyjemnie i swojsko, dlatego wróciliśmy do czasów naszych dziadków. Planując rozmieszczenie i wygląd ogrodu, możemy brać przykład z wcześniejszych pokoleń.
Ogród przy szkole to teren z dużą ilością różnobarwnych roślin odgrodzonych od strony szkoły drewnianym płotem, na którym występują mchy i porosty. Do naszego zbioru kwiatowego dołączyła lawenda, werbena krzaczasta biała, dzielżan jesienny, tojeść orszelinowa oraz wrzosy. Właśnie te rośliny dadzą na następny rok nowy pożytek pszczołom, które zadomowiły się na dobre w naszym szkolnym ogródeczku. Właśnie to miejsce wyśmienicie wkomponuje się w krajobraz szkoły jako całość otaczającego krajobrazu kulturowego.
W takim warzywniku nie powinno zabraknąć zakątka ziołowego, dlatego wygospodarowaliśmy następne miejsce, aby połączyć rośliny kwiatowe z ziołami i warzywami. Można tu wyróżnić: tymianek, miętę, melisę, macierzankę, rozmaryn i oregano. Takie rozwiązanie ma wiele plusów, które wykorzystane zostanie w celach dydaktycznych. Uczniowie będą mogli dowiedzieć się, jakie jest przeznaczenie i zastosowanie rosnących w tym miejscu roślin. Przy nowo wsadzonych ziołach zostaną więc umieszczone tabliczki z ich właściwościami lekarskimi i kulinarnymi./opr. Anna Sęk/
W środę 18 września uczniowie klasy VIIa razem z p. Joanną Mokrzycką na lekcji języka polskiego przystąpili do oceny bohaterki dramatu J. Słowackiego "Balladyna".
Sala lekcyjna zamieniła się w salę rozpraw. Uczniowie wcielili się w bohaterów dramatu. Wszyscy poważnie potraktowali swoje role. Sędzią był Adam Bieryndo, Filonem - Maja Pilucik, Balladyną - Michał Orłowski, Grabcem- Wojtek Januszko, Goplaną - Ania Dworak, a Skierką - Oliwia Gulbicka. W rolę oskarżyciela wcielił się Bartek Tyrawski, a obrońcą była Maja Osytek. Relacje wydarzeń poszczególnych świadków doprowadziły do wydania wyroku skazującego Balladynę.
Aktywna i nowatorska lekcja wykazała, że uczniowie znają treść lektury i potrafią się bawić, wcielając w role. (opr. klasa VIIa)
W środę 11 września 2019 r. naszą szkołę odwiedziła grupa artystyczna "Rekonstrukto" z Lublina.
Goście zaprezentowali żywą lekcję historii pt. „Wrzesień 39, czyli rzecz o tym, jak wybuchła II wojna światowa, a zniknęła II Rzeczpospolita”. Pasjonaci historii przedstawili sytuację międzynarodową Polski w czasie wojny. Zaprezentowali mundur wojskowy, ekwipunek i wyposażenie używane podczas kampanii wrześniowej. Najwięcej emocji wzbudził pokaz broni i sprzętu bojowego. Prowadzący zwrócili młodzieży uwagę, że słowo „broń” pochodzi od czasownika „bronić się”, więc nie powinna być używana w innym celu. Uczniowie mieli też okazję zobaczyć, jak wygląda musztra.
Spotkanie dostarczyło wielu emocji. Chłopcy na chwilę mogli poczuć się jak prawdziwi żołnierze, a dziewczęta odgrywały role sanitariuszek i łączniczek.